Saturday, November 6, 2010

kali ni aku nak cite lak mcm mane first time aku masuk UPSI.....

tarikh aku masuk, aku da lupe...lame dah rasenye ( padehal baru sem 3)

aku bertolak dari umah...lps suboh....
bajet tanjung malim ni jauh la kan...
sampai sini, sempat la dok minum2 kat kedai mamak depan tu..
p mee goreng die x sedap..huhu....

selesai dafta semue...dapatlah kunci umah...
aku ingat kene duduk kat KHAR...wahhh bangge tuu...tinggi....
tapi sekali tanye bilik ni kat ne...'adik kat kolej belakang...ground floor no 18'
oohhh...aku dok KUO rupenye....ok..no hal...

da sampai umah...tengok2 dalam umah tu da macam ade orang...
senior kot....p mase tu die orang x de....
da tengok2 keadaan umah tu..orait la....selese....

tunggu roomate dan housemate....
sejam....due jam...da nak petang....
x de sape pon yang masuk ni....
dalam mase yg same dok control x nak nagis...
waa...first time kene dok jauh...mane x nye....
da petang sangat da mase tu...mak ckp 'mak n ayah balik dulu la, kawan along dafta petang kot, tu yg lambat masuk tu..' 'iye kot...x pe lah mak balik la dulu'
mase tu...isk3...semue baru je kuar kat pintu depan....
hukhuk...x leh control...hujan jgak la..lbat lak tu...( malunye la)
mael-dok golak kan den jo nampak den nangis ( x de simpati tol )
aus-kelip2 mate die tgok den berhujan lebat mcm tu...
haha....

mak n ayah dah balik...aku still tunggu mane lah roomate aku ni...
sampai ke malam x de orang pon yang masuk...
aku dok sorang2 kat umah tu...isk3...

tapi x de lah aku rase sangat dok sorang kan sbb mase tu bz dengan orientasi...
tapi boring tu ade lah...bayangkan orang lain kuar dengan roomate x pon housemate..aku..jalan la sorang2..kwan x lak tu...
x pe2..aku carik kawan...senag je carik kawan ni kan...

hari pertame...aku kenal A...
hari kedue...aku kenal B....
hari ke tige...aku kenal C....
dan seterusnye...semalm kawan...ari ni carik da x jumpe...
ramai sangat laa.....

dalam minggu orientasi ni lah aku jumpe NISAH, IDAH dan MURNI...
menurut Cik Nisah die da tego aku mase kiteorang buat lawatan kat library...
die kate, aku sombong sbb die tanye sepatah, aku jawab sepatah...
iushhh...aku x ingat pon babak ni...
yang aku ingat bile aku jumpe mereke bertige ni...mase kite orang dapat jadual kuliah....nisah kate nak tengok jadual aku...tengok2 semue kelas kite orang same..
ok set kite geng..( haha )....ni yg aku ingat mcm mane die org tego aku...

tak lame lepas tu...kite orang nak g settle kan PTPTN....
nisah anta msg...mase tu aku dok pikir...nisah ni yg mane satu ek...
yang tu ke? ke yang ni? yang ni kot...bukan la..yang tu...isk3...
punye lah ramai....hahahaha....isk3 ( ape punye kwn da aku ni )
start dari sini lah kite orang jadi kawan....


ini lah kami....aku baru cite pasal 3 orang kan...
sekarang sorang lagi kwan aku...
name die siti hasmah...die ni aku kenal mase kat kelas Dr Hayati...sejarah malaysia...( nak tunjuk memori kuat ) haha...
aku dok sebelah die mase tu sbb lwat sampai kelas...
aku tanye name die sape...die kate same name dengan isteri mahadir..wahh mentang2 ambek sej...name pon nak mcm tu jgak hint nye...
aku kenal2 mcm tu je lah dengan die mase tu..x rapat pon...

macam mane kite orang leh rapat?
mase kat GUA KOTA GELANGGI..
hahaha...aku rase lah...kat GUA ANGIN kot aku dok dengan die...
lepas tu aku follow die sampai ke GUA SANDING..sbb bdak2 ni da lepas dulu...aku tersangkut jap ( hahahahaha ) gelak la...mmg kelaka pon..huhu...

ok tu peristiwe kat GUA....
malam tu pttnye kite orang masuk lagi gua..p aku x leh...sbb da jatuh tahap memalukan je...konon kaki sakit...sakit la..jatuh tinggi tu ( wayang je )
dan ditakdir kan si hasmah ni pon x g jgak...haha..kite orang duduk la satu khemah...die punye la baik...dok urut2 kaki aku...wahh special treatment u..
haha..kite oarng main urut2 jap...hehe..da tu dok sembang2....

esok nye kene g jagk gue...tapi kan malam tu tetibe je
aku dapat bygan ( konon ) yang gue esok tu sangat la tinggi n curam...
sampai aku x lah nak jalan...soknye ape lahi..dengan alasan kaki sakit..( terinjut lagi tau ) aku x g...rugi la...mmg rugi...
aku ingat aku je yg x g..eh2 cik hasmah pon x g jagk...ape lagi..
dok sembang lagi lah...

macam ni lah aku kenal kawan2 aku....mule2 mmg aku x de kwan...
nasib ade yg sudi nak geng dengan aku ni....hehe...

kalau de mase t nak cite lak mcm mane aku kenal housemate B-G-18 lak
yang sampai sekarang still rapat ( rapat ?? ) :)

No comments:

Post a Comment