Tuesday, November 2, 2010

hmmm...tadi g libary..( nak tunjuk rajin )
tak de nak cite ape pasal libary ni...

tapi mase dalam library ni, murni n aku nampak
bdak2 yang nak ambek MEdSI...
semangat...mak n ayah pon same
ade yang sanggup tunggu...
sampai ade yang tertido dlm kete aku tengok..
blom lagi yang bawak bdak2...

hmm..bile tengok bende ni...
teringat lak mase aku ambek ujian ni..
medsi dgn munsyi...
:)

ujian medsi aku kene kat sekolah wawasan
kat seremban...
di takdirkan hari yang same aku ade ujian Munsyi..
ni tuk USM ( layak mohon je, massuk x..huhu )
yang ujian munsyi ni aku kene kat pilah..
agak jauh la kan..seremban ke pilah
makan mase jgak...
ujian medsi..9-10 pagi
munsyi 11-12 tgah hari...
aku cakap kat mak n ayah
kite g medsi la..along mmg nak upsi..
yang munsyi tu kire burn la..USM payah nak dapat..
result x gempak pon...
mase tu muke mak aku mcm x berape nak setuju je..
mungkin die nak aku try kot due2..
sape tak nak kan masuk USM..u terbaik tu..

ok, aku g medsi..sesat..
tak jumpe sekolahnye...
jumpe sekolah wawasan..p tu sekolah menengah
tempat ujian tu sekolah rendah..
nasib tak lame pas tu jumpe...

ingat ape lah yang die nak uji kan..rupe2nye
hahah...paham3 je la...
ok, setengah jam je aku jawab pastu out...
9.30 lbh kurg...
bile mak n ayah aku nampak aku da kuar awal..
n still de mase nak g pilah..
mak n ayah kate jom kite g pilah..
munsyi lak...
aik?? sempat ke? ayah tau ke kat ne??
sempat...da tau da, td tanye kat org tu..
semangat kan ayah aku..
ok la..kite g...

nak g pilah ayah aku x nak ikot jalan bukit putus, so
kene la patah balik ke rembau
ikot jalan miku lau x salah...
masuk jalan kat kampung batu..
ade sign bord kate..tanah runtuh dihadapan...

x jadi la nak masuk kan..kot2 btol de tanah runtuh..
pusing ikot dari tampin lak...
ok la..x de bende...

tapi nye on the way nak cpt tu..( sbb da kol 10 lbh da rasenye, sbb aku rase mcm x sempat je)..ade lak trak..
ceh..macam kure2 naik sipot da die jalan
isk3..ayah nak potong p x blh..
sbb jalan kecik n banyak lak ketenye..
kene follow trak tu jauh la..sampai pilah..
da sampai metrik pilah..mase tu da dekat 11.30
mak aku kate kite try g, mane tau kot2 boleh lagi...

da alang2 sampai kan...aku pon g lah..
da sampai da dewannye..eh2..name den bkn kat situ..
kat dewan belakang..isk3...
nak g dewan belakang tu..mak aku lak yang dok lari
marathon..aku dok jalan je kat belakang..( x ptt )
nak jadikan cite..aku x jumpe mak aku...
eh, mane lak mak n g...hilag sudah dr pandangan aku..isk3

last2 tetibe je mak aku datang kate kat atas tu..
oohh...nak tau awat mak aku kalut mcm tu??
sbb org yang kat dewan depan tu kate..cpt dik
kalau da 11.30 x blh masuk da..
mase tu jam de lah dlm 11.26 mcm tu..mane tak berlarinye mak aku..

aku baru je masuk dewan nak jawab soalan..orang lain da kuar..
isk2..tekanan mental kojap..
aah...da siap nak kuar, kuar la...aku jawab samapi kol 12
soalan lbh kurg macam medsi je..
so sempat la...

tu la cite nye aku g Medsi n Munsyi...

sambungan...g interview kat UKM..
UKM kan kat bangi je..so ala..rilex la
dekat je...lagi pon interview aku kol 2..lambat lagi..
tapinye...mak n ayah aku nak g awal..dalam kol 8 mcm tu la..
awalnye...x pe2...ikot je..awal lbh baik dari lambat...

jalan2..sesat lagi..bukannye pernah g sane pon...
pastu dok tanye2..eh2 tak jgak tau jalan..
ape lagi..kite redah je la kan...

aku sampai ade lah dekat pukul 11
tungguu..sampai..kol 2
lame tu...
da sampai masenye tuk aku interview..
aku kate td kol 2 kan..tu startnye...
name kau antare 2 yang last..so lame lah..kene lak interviewnye..isk3..

bilik lain...da nak settle da intervienye
bilik aku, ramai lagi.....tanye bdak2 bilik lain..die tanye ape..
x de pe pon..tutt...tett...tiittt...
tu la kan..

bilik aku..tanye...die tanye ape..
respon..siap la korang..hafal lagu..
wat la syair..cittt..ape tu..pastu semue trus blah..
x de pon yang nak cite...

turn aku masuk...masuk je, die trus test..bute kale x
ok..pass...aku duduk..die suh pkenalkan diri..in english..
fuyoo..aku pon hentam je la speakingnye..

da settle tu..die tanye lak pasal adat pepatih..
sbb aku org N9..
aku ckp ape yang aku ingat kat buku teks tu..isk..

da siap semue tu..die soh aku diri..
soh nyanyi..isk3...aiseymenn...hp tinggal lat luar..
nak nyanyi, p satu lagu pon x inagt da time ni..isk
aku tanye..leh ke lau nyanyi lagu negaraku ( petriotik lak )
die kate mane leh..t saye kene diri lak..
aku senyap...
die ubah test..menari....hahaha...mane la aku reti...
isk3...die siap warning lagi..ni nak ke x ni??
aku akye nak laa...
next..syair...

yang tragisnye..syair pasal die 2 orang..
kene puji die org hensem..citt...
aku pon bersyair la..haha..sempat 2 baris je..huhu
" pada---. di UKM..aku diinterview..oleh 2 orang"
pastu aku x pat nak sambung..hilang idea..

ok, next..kawad..aiseymenn
ok lah..kawad la..( nasib png masuk kawad)
ok, pass kot...
sekarang awk g ngaja...
ngaja la...ok. pass kot...
da tu die soh aku kuar..blom sempat aku jejak kaki kat luar
aku denga die kate 'ganas budak ni' haa??
ganas?? punye lah aku try nak ayu..isk3...
p yang penting lepas dah..lege...

mase kuar je dr tempat interview..
aku x berape nak yakin..blh ke x...
ckp la kat mak n ayah..
'along da try da buat, nasib la pas ni'
respon----senyap je...
agak takot la...

alhamdullillah la...akhirnye dapat jgak la aku
jejak kaki kat Universiti Pendidikan Sultan Idris...
bangge la mak n ayah..kan3...

tengok budak2 baru nak interview tadi...
terharu lak rase...
semangat mak n ayah kite anta kite kan..
penuh harapan tu...
sanggup drive jauh2..semate2 nak anta kite..
nak mengalir la jgak air mate ( murni da ngalir da, hehe )
p control je..sbb aku ni lau da nangis payah nak stop
silap2 esok aku beli tiket balik kg lak..haha...

sampai sini dulu...t nak cite peristiwe mase aku baru masuk UPSI..
tragis sungguh..haha..:)

No comments:

Post a Comment