Thursday, October 7, 2010

Kali ni nak cerite pasal aktiviti ko yang aku dah join mase kat upsi ni....pengalamannye....sungguh...best2...haha...

Kite start mase aku sem 1.....

Mase sem satu ni aku punye ko adelah pengurusan ko...tak delah banyak sangat kan aktivitinye...setakat dok dalam DRT je...pastu tido sbb tak tahan boring sesangat kelas ni....

P aku bukan nak cite pasal kelas aku yang boring ni...aku nak cite pasal pengalaman pertame dalam idup aku main futsal...haha...kaki bangku main futsal...bayangkan je lah kan....

Ok..futsal ni projek akhir kite orang tuk pengerusan ko ni....aku ni jadi pemain sempanan je...simpanan tuk jadi goal keeper.....dan nasib aku ni mmg best sbb dapat group yang nak menag n sesangat lah bersemangat dalam permaianan ni...aku ni mane penah main bola ni...tgok bola yang datang tuju aku pon aku da takot...ni kan nak tahan bola tu dari masuk goal...puas cover tak nak nampak takut bola mase tu...hehee...

Tengah main2 tu...team aku suh lah aku jadi goal keeper jap..sbbb mmg semue pon kene mainkan dlm game ni...wajib n markah tu...( seperti biaselah aku ni, kalau da dikatekan sebangai wajib, so aku akan buat le...dalam keadaan terpakse..)....aku jadi goal keeper mase tu...sedikit kelaka bagi aku lah kan...story nye...mcm ni...

Aku tengok bdak2 ni rebut bola...aku tengok bola je nih...pastu tetibe bola tu tuju kearah aku...dengan konfiden nye aku tahanlah.....sekali aku tengok kat bawah...eh...mane g bolanye...tak de pon...n dengan gahnye aku carik la kat depan...apenye...bola tu da kat belakang aku...maksudnye dah masuk goal lah tu...haha...kan da bolos dah satu gol....

Permainan diteruskan lagi.....seperti tadi...bdak2 ni rebut bola...aku tengok bola...dan sekali lagi bola tu datang kat aku...nak tau ape aku buat? Aku try plak tahan dengan tangan...dan lagi sekali aku dilanda kepelikan yang teramat..mane g bola ni...isk3...da tau kan bola tu g mane...hahaha...tak yah lah cite bola g mane...hahah...goal bolos lagi...bdak2 ni terutamenye kapten pasukan da buat muke tensen..sape tak tensen da 2 kali bolos......die cakap ‘tengok bola tu’ aku tengok bola lah tu...p ape nak buat da tak reti nak sambut bola.......permaian diteruskan lagi pas tu...tapi kali ni buat aku bangge sikit lah kan.......bdak2 ni rebut bola lagi...dan seperti tadi...bola datang kearah ku...huhu...dan kali ni aku menggunakan kaki ku untuk menendangnye kembali....wahhhhh...kali ni kene bola..terkejut seluruh urat2 badan ku sbb dapat sepak balik bola tu....goal aku selamatkan buat kali pertame...hahah...terre tak? Terre kan...kahkahkah....

Lepas aku berjaye selamatkan bola tu...aku tak nak dah main...takot goal bolos lagi...cepat2 aku tuka orang...nasib jadi goal keeper je...senag kuar senag masuk...hehe....itulah ceritenye...main bola wat pertame kalinye..kahkah...

Team aku ni aku denga sempatlah masuk sampai separuh akhir..terrekan mereke...sbb bukan aku yg jage goal...kalau aku yg jage kompem x sempat punye...kahkahakah....ni ko sem 1...sekarang sambung ko sem 2....

Sem2...olahrage..( sengal)

Sem 2 kiteorang kene ambek olahrage...cehhh....aku bile denga olahrage kompem dalam otak pikir mesti kene lari...isk2...tok sey wehhh nak lari2 ni.....

Pade awlnye aku n kwn ku da add dah olahrage same dengan kwn2 aku yang lain ni...die orang dapat kelas petang..oklah kan tak panas...tetibe time tu akal ku yang kononnye genius ni kate...kite add olahrage sem depan, sem ni kite ambek lah kelab ke ape ke kan.......kene plak time tu aku denga yang lect olahrage ni tegas..kene wat 100 meter, lompat paga...and so on lah kan...wahhh...menarik tu...aku ape lagi...aku drop le...haha...aku ambek ko, kelab kooperasi...lagi best...

Kalau nak drop bende yang kite add, kan kite kene dpatkan pengesahan...ok, aku n kwn aku ni pon g lah pusat ko sbb nak mintak pengesahan....dan time tu lah abg pusat ko ni...memberi sedikit sesi kaunseling kat membe aku yang sorang ni...die ni x blh kene nasihat sikit..kompem denga...isk3..jahatnye aku kate kawan sendiri..haha..( jgn tiru aksi ini ) ...

Abg pusat ko tu kate ‘kenape korang tak nak ambek olahrage sem ni? Kalau korang ambek olahrage sem depan, korang kene lari dengan junior2 korang, lagi korang malu...haa..baik ambek sem ni’ itulah ayatnye kalau tak silap....kawan aku ni pon bls lah ‘ aah kan’... ‘tak pelah, kite orang ambek olahragelah’...hukhukhuk....bagaikan..aku pon x reti nak explain perasaan aku time tu...huhuhu....nak diringkaskan....kite orang pon add la olahrage..p tak dapat lah segroup dgn bdak2 ni...kite orang group B kelas kol 11-1 tengah hari...dasyat tu....

First day kat kelas olahrage.....hari pertame ni kiteorang da tgok bdak2 lain jogging satu padang upsi tu...fuhh da mule kecut ni....dan berharap sangat yang tu bukan kelas kiteorang...p tu mmg kelas kite orang pon...minggu pertame ni kiteorang terselamatlah dari lari satu padang upsi tu...minggu tu x banyak cite...yang nak cite kat sini...mase kiteorang kene wat ujian kemahiran...hehe...

Ujian kemahiran yang pertama....aku x sure namenye ni...yang die 5 serangkai tu...lau x slap name die...middle high knee...high knee dan lain2...aku tak ingat le...da asyik pgil lompat katak n kanggeroo je kan...mane nak ingat name betulnye...ujian ni ok lah kot, sbb lect tak suh buat balik pon...kire lepas lah walaupon rase mcm tak betol je buatnye..haha....

Dah buat lompat2 ni...ujian seterusnye adelah rejam lembing...nampak macam senag je kan...tapi...isk3...mse belaja bende ni aku tak de sbb g Gua Senyum ( J ) hehe....best2....dan mase nak buat ni, ade lah lect tu tunjuk mcm mane nak buat..p nampak susah je kan...aku tak menagkaplah mcm mane nak buat....

Budak2 lain buat...paling teruk pon tegak lah satu dr due percubaan tu...haha...aku.....hmmmm...dah lah orang yang paling last buat...isk3....percubaan pertame....lembing tu....landing dengan eloknye kat padang tu...lawa punye landing...tak mau die tegak...keciwenye saye..hukhukhuk....percubaan kedua......lagi lawa landingnye...jauh sikit je dr lebing satu lagi tu...aduhhh...tak mau jgak die tegak...hakhak...kenape die tak mau tegak?

Ni sbbnye....teknik tak betol n aku tak wat macam yg lect suruh..p kan awat yg lain tak buat pon mcm tu p tegak??..isk3...tak aci le lembing tu...malu2.....

Ujian seterusnye...lari 100 meter...haha...100 meter ke? Kahkahkah....lect aku kate die x ptgkan kelajuan p yang ptg adelah teknik yang betol...ok..teknik yang betol...teknik pertame...teknik nak pasang bar kaki tu ( lau x salah le namenye bar, p lau salah..hehe...sori lah ye..)...ok teknik pasang, lepas lah kot cume tak dapat le pujian mcm siti hasmah....fuyooo...dapat markah penuh tu cik hasmah kite...tahniah3....

Lect aku kate die x ltak 100 meter, die bagi 70 meter je...dekat lah sikit...ok lari macam biase...saingan aku mase tu...kak shila, siti hasmah dan kawan kak shila ( lupe dah namenye ) ...kawan kak shila: 1....siti hamsah : 2....kak shila : 3...aku???haha...paham3 je lah kan...huhu...ok hbs le cite 100 meter....

Ujian seterusnye....lari botton...lagi gilir2 bawak botton ( betol ke ajaan nye? Ke salah? Apelah aku ni...mcm mane nak jd cikgu gini gayenye..)...mase ujian ni djalankan aku tak le focus sangat sbb perhatian aku kat bende lain..hehe...bende yang tengah berlangsung kat padang...hmm....isk3...

Lari ni senag je...x ptgkan kelajuaan yang ptg teknik yang betol...ok3...aku lpas buat...alhamdulillah....hehe...

Ko sem 2 da habis....nak cite ko sem 3....ko sem 3 nih...kite cite sikit je lah ek sbb tak hbs sem lagi pon..haha...

Sem 3 aku ambek tenis...sbb yang lain da hbs...pilihan terakhirlah ni.....ok first day...kite orang tak tau kelas kat mane...p jumpe jgak lah akhirnye...n kite orang jumpe le instrukturnye n lect nye...bdak2nye mase tu tak ramai...so tak delah segan sangat nak main...semangat le konon...

Ok cerite selanjutnye...agak kelaka n buat aku frust sikit...sikit ke? Isk3...banyak le....hakhak..

Sebelum main tenis, kite kene wormup..ok kite jogging le kat gelanggang tenis tu...sikit je...pastu aku tak tau le namenye ape...p buat bulatan..n pusing2...dan ditakdirkan mase tu...kasut aku dipijak orang n tercabutlah..haha...aku nampak macam instruktur tu dtg kat aku n ckp something...p aku tak denga lah plak..aku wat tak tau je lah kan...larian dtruskan...

Aktiviti diteuskan dengan wormup lain kali ni menghadap ke instruktur tu...tengah2 wat bende tu...die boleh tanye kat aku ‘ni malu ke’ kat belakang ayat die aku denga ‘ ke da tak larat?’ cit...memerli tu...p aku wat x tau je lagi...haha....pastu instruktur ni suh kite orang main tenis gune tangan ( sbb reket x de lagi mase ni) tengah aku sedap2 main n gelak2 dgn bddak2 ni...die jalan2 kat kite orang n lagi sekali die tanye ‘awk malu dengan sy ke?’...kepelikan melande diri mase ni...nampak pemalu sangat ke aku ni? Macam x je...hehe...

Pastu da main dengan tangan tu...sasape yang ade reket main le tenis dengan reket kan sape yang tak de...wat le keje sendiri...aku n bdak2 ni dok main dengan tangan lagi...bersemangat le konon kan...haha...last2 ade lah yang baik ati bagi reket kat kite orang...wah...best2....aku pon cubelah nak main kan...sekali apenye...aku pukul je bola tu...pop..kene perut orang...tepat2 je lak tu...aduhhh...sori2..tak sengaje.......

Aku rasekan yang instruktur tu mcm aim kite orang 3 org ni...sbb tak tau lah kot2 die da dpt detec kot kiteorang ni group yang ‘terlalu excited’ kahkahkah....die bagi semangat lagi suh aku n bdak2 ni main...ok lah kan...pastu yag tak tahan...tengah aku tunduk nak ambek bola...die datang...tanye sem berape n kos ape ( soalan wajib ke ni)...tgah die tanye aku ni lah pon bola tu kene kat hehehe..mereke yang nampak je tau...aduh...pttutle muke die macam orang nak tergelak...cit...sapelah yang baling bola tu ke aku...aiseymen...malu3...hakhakhak....

Ok da hbs main tu...die buat le satu game....semue orang masuk dalam kump masing2..ok kiteorang pon samelah...die kate...kump last hbs...kene dende...hahhaa....ok semue orang buat ni dan hbs dah...tgal aku n bdak 2 orang ni je yang tak buat..dgn kompiden nye kate ‘ x pe2 yang lain da hbs’ haha...apenye...instruktur perasan kot yang 3 orang ni x buat..haha...ape lagi kump kite orang kene dende lah ( kesian mereke tak pasal2) ...dende die tak berat..mule2 bdak2 ni nak kite orang nyanyi ( ade ke ptt nyanyi kat gelanggang tenis) isk3...dende dituka...simple je..kite orang kene jerit ‘kami sayang abg tenis’ hahaha...senag kan...ramai2 lak tu...part yang best nye...instruktur @ abg tenis tu nampak sangat malunye...marah padam mukenye...haha...kan nak dende kite orang lagi..hihihi...

Peristiwe lain dalam tenis yang wat aku rase malu n tensen....bile aku x dapat nak pukul bola...aduhhh...malu gile......mase tu kite orang belaja backhand..( btol da ni rasenye) hehe....ok mule2 rase mcm x nak buat je p bile da semus g, aku pon g lah jgak buat......bola pertame...miss...bola kedue...miss lagi....bola ke tige...ttttteettt......abg tenis tu kate buat sampai kat idung...isyemen...aku still x paham da....bola ke empat....hihi...miss lagi...bola kelime...instruktur ckp ‘next week’ dengan muke ala2 tensen..kahkahkah...5 kali tak kene bola tu...aku tak nampak pon bola tu...aduh...parah da aku ni...huhuhu...ok, mane ade orang yang 5 kali x kene pukul bola tu...isk3...ape lah nak jadi ni...

Ade satu ari ni aku tensen sangat sebab tak dapat nak jawab test sejarah eropah..dah tu ditambah plak pendrive aku kene virus dan aku tak boleh nak bukak folder tenis...aku ingatkan kene anta malam tu buku log...susah payah jgak lah kan nak memprint bende tu....

Da settle semue tu...kite orang g kelas tenis...dalam ati aku mase tu tensen sesangat dan aku da niat dlam ati nak pukul orang main tenis nanti...dan orang yang aku teringin sekali nak kene kan adelah instruktur aku tu...aku pon x tau nape...pade hal die x wat pepe pon...isk2...teruknye...

Mase ni die aja kite orang volley balik....ok aku n the geng pon wat lah kan...

Nak tentukan sape duduk tengah, kite orang osom....ok2...malas nak cite bab osom2 nih...sbb aku mmg x terre....dan kesudahannye...aku le yang kene dok tengah nye...isk2...macam biaselah lau kite oarng 3 orang ni yang buat, kompem x betol3 punye...haha....

Ok abg tu da baling2 bola...tak betol lagi kite orang wat...isk3...sekali die baling bola, terkene lah kat pehe aku ( nasib baik pehe je )....aku bagi balik la kan bola tu...alih3 tah macam mane aku terover pukul pulak....bola tu lalu tepi muke die je...nasib baik die elak...naik jgak lah darah aku...lau kene die...aduh bayang kan...haha....

Mangse seterusnye....budak berdue tu lah kan...idah kene sekali kat tangan...sakit die kate.....nisah,...2 kali dekat..hehehe...kompem lagi pedih kan...sorry tak sengaje..mmg niat dihati nak pukul orang p tak terniat plak nak kene kan die orang berdue tuhh.....tapi yang teramat penting...malam tu aku amat2 lah puas...dapat buat ape yang aku nak buat...haha..walaupon pade orang yang tak sepatutnye lah kan...

Tu cite minggu lepas...minggu ni pulak kite orang ade ujian kemahiran...ok...berdebar la ni....mmg pon..aku bukannye penah btol pon lau buat kan...salah sokmo....

Ujian pertame...forehand....aku tengok idah n nisah wat...fuhh...kecut wehhh....next...turn aku..haha...nasib baik dapat pukul bola tu...ingat x pat dah....p yang aku pelik mase tu, orang lain sikit punye banyak kali abg tu bagi bola...kat aku ade rase mcm sikit je...pastu ulangnye sekali...muskil...bdak2 ni kate ok, sbb lepas jarring tu...hahaha....alhamdulillah lah kan kalu betol...lau x...isk3...

Ujian seterusnye...backhand...yang ni sedikit x patut lah...

Semua da buat...idah...nisah...sepatutnye aku pastu..alih2 bdak lain plak yang buat...ok2...mungkin sbb die orang mintak nak cpt kot....da sampai yg last...still no my name...isk2...di sbb kan bende ni markah, aku g jgaklah ckp kan...

Abg bye tu perasan kot yg aku mmg x wat lagi backhand sbb mase forehand tu aku buat...last2 mmg aku buat lah...markah tu...

Dengan semangatnye aku pukul lah bola tu...tapi aku rase banyaknye bola...biar btol...tak kan semue salah kot...x kan semuenye x de yg kene...sayu jgak lah ati...

Last2 abg bye tu cakap.....abg azmir x jumpe lagi name...die nak kasi hbs satu bakol kot...ha????? terkijutnye lah sy...tangan ala2 da lenguh da buat backhand...forehand ok jgak lagi...isk3...mmg nak hbs pon sebakol bola tu kan...pehh...lenguh tangan ku ini...haha...

Siap abg bye tu ckp lagi...bdak ni da nak balik da ni..makin ke sane die...laaa...da die yg bagi bola ke sane...aku ikot lah bola tu kan...isk2...selalu die bagi straight je..yg aku ni makin ketepi plak...isk3..mentang2 lah orang last n x jumpe lagi name...isk4....

Nak puaskan hati jgak...aku g tanye abg azmir tu...da jumpe ke name??

Tau mcm mane muke die....mcm aku pon x tau nak ckp mcm mne..ala2 mcm bile area aku ni pendek tak paham ape yang orang lain ckp...ala2 mcm tu lah...yg tambahkan sayu ati aku ni kan...die ckap “ tak tau lah nak bagi markah berape kat hampa” iayaaa...sikit punye banyak daaa bola yg aku da pukul...tak kan x de markah kot...hukhukhuk...

Minggu depan ade lagi ujian kemahirran...volley, servis dan overhead smash...yg overhead smash tu aku x tau nak wat mcm mane...sbb mase die aja...aku x datang..haha...kan...

No comments:

Post a Comment